13/9 söndag

Idag kom en till person som ska bo här i lägenheten med oss. Hon kommer från Japan och verkar vara trevlig. Problemet är bara att hon varken kan engelska eller spanska, så vi vet inte riktigt hur vi ska prata med henne. Hon ska bo här i åtta veckor så det kan vara ett litet hinder =/.  

Har ont i halsen igen och igårkväll kände jag mig ganska hängig. Hoppas verkligen att det går över snart =(. Känner däremot inte att jag kan sova hela tiden...

Kan även berätta att jag tog ut 400 euro igår och att jag för det behövde betala en avgift på dryga 200 kronor! Det är helt sjukt att de tar så mycket (3% av summan). Funderar på att be er som kommer ner hit att ta ut lite åt mig så att jag slipper betala så mycket extra.

Ikväll ska Kina och jag gå och äta mat i småhusen igen. Festen slutar på onsdag så man måste ju passa på ^^

Kan även tillägga att det regnar här nere just nu =/

Hehe, det kanske blev ett litet tråkigt inlägg men ta det lugnt.. det är inte så farligt som det låter ;) :P

Lägger upp bilder imorgon, eftersom jag då kan använda skolans Internet.
Kramar från mig <3


Kommentarer
Postat av: mamma

Nu tycker jag att du måste kolla upp din hals, du kan väl prata med läkarpappan imorgon. Själv ska jag vara hemma från jobbet tills jag blir bra. Det kanske du också skulle behöva vara.

Vad jobbigt att de tar en sådan hög avgift vid uttag. Kan du inte betala med kortet när du handlar? Annars så får vi väl ta med oss pengar när vi kommer.

Så synd att ni inte kan prata med er nya rumskompis. Hur ska hon kunna lära sig spanska när hon inte kan engelska?

Sköt om dig nu och ansträng dig inte förrän du känner dig helt frisk! Kramar från mamma

2009-09-13 @ 22:06:08
Postat av: Anonym

Hej Elinpelin! Instämmer i ovanstående och har en bestämd känsla av att du snart skall vara helt OK! Puss puss! Mormor

2009-09-14 @ 15:41:29
Postat av: Julia :)

Nu har jag läst om din helg :)

verkar som om du har det kul (förutom sista inlägget då) :P

Kul att boxas ^^ Coolt med en från Japan. Konnichi wa. Watashi wa Elin desu. (Hej, jag heter Elin :) lite hjälp.. ) XD

puss

2009-09-14 @ 20:27:12
URL: http://juliacastlin.blogg.se/
Postat av: Anita

Tänkte skriva att det är jättekul att läsa om hur du har det, men - att du inte mår så bra, det är ju inte alls kul! Själv äter jag vitlök varje dag för att försöka stå emot alla förkylningar som finns runt omkring mej.....

Jag ser verkligen fram emot att komma ner och hälsa på dig, om en månad exakt!!! Måste ta fram spanskaboken och börja plugga nu, för den 1 okt börjar kursen igen och jag har glömt såååå mycket.

Hur umgås ni med er nya japanska kompis, förresten???

Idag gick jag runt Sicklasjön när jag kom hem, det var så varmt och skönt och tar en timme. Lagom för att rensa ut lite i huvet och få lite fart på kroppen! Krya på dig nu och det där med att prata med pappadoktorn var nog en bra idé!

kram Anita

2009-09-14 @ 21:10:50
Postat av: Zelimir

Hörru Elin va ere för månad? ere november eller?

2009-09-14 @ 22:38:45
Postat av: Elin

Nej, jag tänker vänta lite till med att fråga pappan för jag tror inte att det är något som han kan hjälpa mig med. Jag blir ju alltid såhär när jag är utomlands...



Hehe, jaa Anita det är bara att börja plugga. Känner själv att jag måste börja plugga nu inför testet i slutet av den här månaden. Vill ju inte behöva gå om den här nivån :P



Tack julia.. det kan ju alltid hjälpa lite :P



<3



Och den som tycker det är roligt att skriva blahablaha kommentarer kan ju lika gärna skriva en riktig kommentar om den vill säga ngt.

2009-09-14 @ 23:51:57
Postat av: Tobias

Oj vad dyrt det var :O

2009-09-15 @ 11:29:20
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Elin

Haha, såg nu att jag hade skrivit 11:e på flera dagar. Tack den från klassen som inte vill skriva sitt namn ;)

2009-09-15 @ 16:55:51

Vad tycker du?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska spana in din sida så skriv den här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0