6/9 söndag

Nu har jag blivit ganska förkyld :(. Sitter och snuvar hela tiden och det rinner i ena ögat. Har även ont i halsen då och då. Det tråkiga är att det är riktigt jobbigt att vara ute i värmen då och jag vet inte om spanskfamiljen vill träffa mig om jag är sjuk. Hoppas verkligen att jag har blivit frisk tills på tisdag.

Igår hade jag ju tänkt att gå och fixa saker i affärer och gå till gymmet (kanske inte skulle ha varit så bra) men allt var typ helt stängt. Till skillnad från Sverige så är helgerna verkligen till för att vila på här nere i Spanien. På söndagar är det typ inget som har öppet. Inte ens en liten stund, som de har på lördagarna. Nej, om man vill göra något så måste det vara på vardagarna. Därför tänker jag gå och fixa allt imorgon efter skolan om jag mår bra.
Istället så var Kina och jag mest hemma här på dagen igår (ganska skönt med tanke på att jag inte kände mig så bra). Vi gjorde även en av våra läxor. Sen tittade vi även på vår tredje film denna vecka. Får se om det blir en till idag :P. Lunchen igår blev tonfisksallad. Idag gjorde vi fattiga riddare till lunch. Det är kanske inte vad du skulle kalla lunch mamma.. men, men :P. Det var ganska gott i alla fall men jag tror inte att det är så mycket näring i det :P. 

På kvällen igår gick vi i alla fall ut och åt en till maträtt i ett litet hus. Den här gången var den ganska god och fick 8/10 både av mig och Kina. Kanske till och med 8+ ;P. Sen gick vi en liten promenad ner till floden men vi båda var sjukt trötta. När vi kom hem klockan ett somnade vi typ på en gång.
Vet inte riktigt vad vi ska göra ikväll. Men det blir väl i alla fall att vi går ut och tar något att äta igen ^^.


Tonfisksalladen


Jag med kvällens pinchos =)

Kramar från mig =) <3


Kommentarer
Postat av: Julia :)

Yeah, vem är först att kommentera ;D?

vilket skönt liv det låter som, slappa på helgerna :) fast det gör ju jag iaf.. haha. :P

härligt :)

vad har ni för läxor? ;)

2009-09-06 @ 17:55:44
URL: http://juliacastlin.blogg.se/
Postat av: Elin

Och vem är supersnabb på att svara. Haha, ja det brukar du. Jag också ganska ofta :P men det är ändå lättare hemma för då kan man bara ta bilen eller bussen någonstans. Här är det mer livat på kvällarna istället.



Vi har läxor i grammatiken (fylla i rätt verb) och i det muntliga (vi ska beskriva senaste filmen vi har sett). Vi har gjort grammatiken så nu är det bara filmen kvar ;)

2009-09-06 @ 18:00:48
URL: http://elinpelin19.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nu m å s t e du snart bli bra, Elin! Och gå inte på någon jumpa innan du är det! Du får inte bli ledsen över mina förmaningar men jag är så rädd om dig. Just nu här hemma konstateras att många ungdomar redan blivit beroende av alkohol, så du förstår man blir förskräckt och behöver varna!! I all välmening! Puss och kram! Mormor

2009-09-07 @ 09:09:20
Postat av: Elin

Ja, men nu känner jag att jag är pa bättringsvägen mormor. Nej.. jag ska nog ta det lite lugnt med träningen men maste ju fa nytta av mitt gymkort =/.



Hehe, nej.. jag är van med dina förmaningar mormor :P. Det är tur att du haller koll pa mig ;)



Pussar till dig <3

2009-09-07 @ 11:19:09
Postat av: Tobias

Gillar inte tonfisk, usch!



Hoppas du är på bättringsvägen =)

2009-09-07 @ 20:44:16
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Vad tycker du?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska spana in din sida så skriv den här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0