15/9 tisdag

Sista dagen på festen här i Salamanca och det är riktigt kallt ute. Nu känns det verkligen som att sommaren är slut här nere. Tror nästan att ni sär hemma har varmare än vad vi har det här, eftersom det blåser ganska mycket här. 
   Måste säga att det har gått jättefort för temperaturen att sjunka. Förra veckan var den högsta temperaturen 37 grader och den här veckan 27 grader. Nej, ni som kommer ner hit får nog lov att ta med er varma kläder..!

Imorse när vi vaknade sa Kina att hon nu också hade blivit sjuk. Tråkigt att jag har smittat henne men det är ju inte mycket att göra när man bor i samma lägenhet. Däremot ska vi nu inte gå och träna. Istället ska vi gå med på tapasturen igen. Vi var på den för två veckor sedan men det är riktigt trevligt.

Kina, jag och Stephanie - tjejen från Danmark (vet inte om hon stavar så) funderar på att åka till Portugal den här helgen. Vet inte om det är tillräckligt varmt för att bada där men om man inte kan det så kan man ju alltid hitta på något annat.

Idag när jag stod i köket efter skolan kom tjejen från Japan in och gav mig en liten "plingelingkatt", som en souvenir från Japan. Jättegulligt tycker jag! Hon hade med sig en till var och en av oss här i lägenheten ^^

Den söta lilla "plingelingkatten"

Pussar och kramar från mig <3


Kommentarer
Postat av: mamma

Ja, det var en söt liten katt. Är den ett mobilsmycke?

Det var kul att prata med dig på Skype igår. Synd bara att ljudet är så dåligt. Det känns lite ansträngande efter ett tag. Hur känner du?

Festligt att du och Julia kunde spela backgammon. Hon sa att du vann, som vanligt.

Ja, vi har haft riktigt bra septemberväder. Synd bara att man inte är frisk och kan njuta fullt ut.Hoppas jag blir bättre till helgen, för jag vill gärna ut och plocka svamp.

Imorse sa Julia att hon började känna sig dålig, men gick till skolan ändå. Få se om hon kommer hem tidigare.

Vad skojigt det låter med Portugal. Hoppas det är varmt och att ni känner er bra, så ni kan bada. Annars får ni väl göra något annat, som sagt.

En fråga: kläderna som du lämnade på klaffstolen i ditt rum. Är det käder du rensat ut eller ska de ned i dina lådor igen?

Puss och kram mamma

2009-09-16 @ 10:51:06
Postat av: Anonym

Så roligt med en liten Japan-katt! Det verkar vara så mycket fina ungdomar omkring er! Tänk, att ni har så nära till Portugal! Du tar väl mycket kort, så vi får se, när du kommer hem! I dag var morfar och jag ute och plockade blåbär på det där stället där du, Julia, Magdalena, Maria och jag hittade så mycket för många år sedan och Julia gjorde illa sig och jag inte hittade hem men ni hittade som väl var! Ja, det är trevligt med minnen (törs inte säga "roliga" eftersom Julia gjorde illa sig och hon kanske läser det här!) Hej så länge! Mormor

2009-09-16 @ 17:59:07
Postat av: Elin

Ja, man kan använda katten som ett mobilsmycke om man har ett ställe att fästa den på (det har inte jag).



Haha, nej jag har vant mig vid att Internet är så dåligt så det stör nog inte mig lika mycket som det stör er. :P Ja, det var kul att spela med Julia..och så klart jag vann. Jag vinner ju alltid mot henne ;P.

Ja, det är jobbigt att vara sjuk. Här nere är typ verkligen alla sjuka nu. Vädret har ändrat sig så snabbt och därför blir alla drabade av "chocken" att det är så kallt.



Jag kommer inte riktigt ihåg vad det var för kläder, men jag tror att de ska in i lådan igen. Tror att många av dem var kläder jag fick ta ur resväskan för att den var för tung. =(



Ja, det är trevligt med minnen mormor. Speciellt dem som är lite roligare (som alla roliga händelser i skogen) =) :P



<3

2009-09-17 @ 20:53:49
Postat av: Julia :)

Haha, jag kommer inte ihåg den gången då jag gjorde illa mig, kommer bara ihåg då Maria tappade ut alla blåbär. XD

jaa, jag får nog ta och byta taktik på backgammon. :P



Tråkigt att det är så kallt, men kul att åka till Portugal, då kan du ju säga att du varit i ännu fler länder ^^



Puss

2009-09-17 @ 22:49:08
URL: http://juliacastlin.blogg.se/

Vad tycker du?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska spana in din sida så skriv den här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0