Ungdomsfullmäktige

Och så var den dag som jag har jobbat för förbi. Allt det som jag har kämpat för de senaste tre månaderna är nu över. Blev ett helt okej Ungdomsfullmäktige med väldigt många politiker och tjänstemän och helt okej med ungdomar. Kunde ha varit lite fler men det var helt okej med dem som var.

Känner att jag har skrikit lite för mycket på folk idag (speciellt i slutet) men vi alla var stressade och griniga. Pratar speciellt om när valet till Ungdomsrådet skulle hållas. Stressen uppkom i att vi först inte hade tänkt att ha ett val, utan ta med alla som anmält sig. Sen i slutet blev det nån person för mycket för att göra så...det var 26 som anmälde sig och 21 nya skulle väljas in. Detta betyder att jag och resten av valberedningen inte hade något annat val än att välja bort 5 personer som skulle vara med i valberedningens förslag. Usch, va hemskt det var! Just när det är så få så känns det extra hemskt.
Ungdomarna ska få veta imorgon om de kom med eller inte men jag kan säga att valberedningens förslag gick igenom helt förutom 1 person som byttes ut. Kan även säga att både Julia och Daniel kom med. Hehe, vilken släktträff :P.

Men, men.. nu återstår bara lite efterarbete som utvärderingar och sen är min projektanställning slut. Vad ska jag göra då?

Justja.. kan även nämna att jag fick vänta till efter tio med min middag idag eftersom jag direkt var tvungen att springa iväg på dansträning när jag kom hem :(


Från ett valberedningsmöte på Kulturhuset


Jag + Anton och Julio var valberedningen


Och fick hjälp av snälla Cissi då det var lite svårt med tider ibland :)

Kanske lägger upp lite bilder från själv Ungdomsfullmäktige sen om jag får tag på några ;P

Kram
Elin

Kommentarer
Postat av: Tobias

Vi får ta och ses snart tycker jag =)

2010-05-09 @ 14:15:51
URL: http://grymtroligperson.se/
Postat av: Gudmor Lena

Hej hopp,



Svårt för valberedningen att behöva välja bort några stycken, huuuu! Kul att Julia kom med i alla fall.



Hörde att dansen gick bra för både dig, Julia och Agge, synd att jag missade det. Ni har väl lagt ut nåt på Youtube som man kan kolla på?



Kram från mig.

2010-05-11 @ 22:44:55
Postat av: Elin

Ja, det var svårt :(



Ja, det gick helt okej men tro inte att det kommer på youtube :P men mamma var ju bara och kollade på (om du inte menar en annan gång)



Kram <3

2010-05-13 @ 20:56:45
URL: http://elinpelin19.blogg.se/
Postat av: Lena

Fick för mig att Agge tog några danssteg också, men har nog missuppfattat nåt här....när det gäller bugg sitter hon inte still många sekunder i alla fall. Grattis på Linnéadagen!!!



2010-05-14 @ 10:17:58

Vad tycker du?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vill du att jag ska spana in din sida så skriv den här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0